PRZEJDŹ DO KREATORA CV

Rozmowa telefoniczna z pracodawcą - jak wygląda?

Data dodania: 2019-08-15

Pierwsza rozmowa telefoniczna z pracodawcą. Cóż, dla wielu osób jest to bardzo stresujący moment. W jaki sposób się do tego przygotować? Pierwsze wrażenie jest naprawdę bardzo ważne. Jest to szczególnie trudne w rozmowie telefonicznej, ponieważ dzwoniący musi polegać wyłącznie na dźwięku Twojego głosu i słowach, które wypowiadasz, aby ocenić Cię jako kandydata do pracy.

Rozmowa telefoniczna z pracodawca

Od momentu rozpoczęcia rozmowy telefonicznej bądź uprzejmy, pewny siebie i czujny. Zadbaj o udaną rozmowę telefoniczną, rozpoczynając ją pozytywnymi słowami. Warto się przedstawić, dzięki temu pracodawca będzie wiedział z kim właściwie rozmawia. Badania wykazały, że pierwsze trzydzieści sekund rozmowy przez telefon ma znaczenie przy wyborze kandydata do pracy. Warto również być osobą pewną siebie oraz spokojną. Kiedy odpowiadasz, wyraźnie i przyjemnie podaj swoje imię i nazwisko, aby osoba przeprowadzająca wywiad dowiedziała się, że dotarła do właściwej osoby. Zastanawiając się, jak rozpocząć rozmowę telefoniczną, zdecyduj, w jaki sposób chcesz podziękować pracodawcy. Dobrze jest podziękować zarówno na początku rozmowy telefonicznej, jak i na końcu. Twoje uznanie nadaje pozytywny ton pozostałej części rozmowy. Na przykład: "Dziękuję bardzo za poświęcenie czasu na rozmowę ze mną. Z niecierpliwością czekam na więcej informacji."

Jak rozmawiać z przyszłym pracodawcą?

Rozmowa telefoniczna powinna zawierać pytanie skierowane do pracodawcy, które pokazuje, że jesteś nim zainteresowany. Przyszli pracodawcy często pytają na początku, czy są jakieś pytania, zanim zaczną dalszą rozmowę. W tym momencie możesz zapytać na przykład o to, jakie będą Twoje obowiązki oraz ile będziesz zarabiał na tym stanowisku. Postaraj się nie przeszkadzać, gdy zadaje pytania, i odpowiadaj na pytania w kolejności, w jakiej są zadawane. Zanotuj kilka punktów do rozmowy. Gdy już wiesz, czego chcesz i z kim będziesz rozmawiać, możesz poczuć się lepiej, jeśli zanotujesz jakieś notatki do rozmowy telefonicznej. Mogą to być punkty, które chcesz poruszyć lub pytania, które chcesz zadać. Dzięki temu o niczym nie zapomnisz.

Rozmowa z pracodawcą - nie stresuj się!

Obecnie większość osób ma identyfikator dzwoniącego, ale powinieneś się przedstawić, chyba że osoba na końcu linii przywita Cię po imieniu. Zapytaj, czy to dobry moment na rozmowę. Jeśli chcesz udanej rozmowy telefonicznej, upewnij się, że osoba, do której dzwonisz, jest równie skoncentrowana na tym co Ty. Chcąc wzbudzić zaufanie, upewnij się, że jesteś uprzejmy, jeśli prosisz o coś osobę, do której dzwonisz. Jeśli będziesz mówić za długo, nie przerywając, druga osoba może poczuć się niekomfortowo. Dobrze jest przez chwilę nic nie mówić i uzyskać informację zwrotną. Musisz pamiętać także o tym, aby był przez całą rozmowę miłym i skupionym na tym co mówi druga osoba.

Rozmowa telefoniczna z pracodawcą może być stresująca. Warto się do niej przygotować w odpowiedni sposób. Przede wszystkim trzeba być sobą i mówić to, co się naprawdę myśli.